Monday, May 21, 2012

Semoga DipermudahkanNYA.. =)

Assalamualaikum w.b.t..
Subhanallah.. Alhamdulillah.. Allahuakbar..

Rasanya memang dah lama blog ni menyepi. Tak terjaga dek tuannya yang semakin sibuk. Kehidupan baru sebagai seorang guru novis di sarawak memang agak mencabar dan menyeronokan+meletihkan.. =P  semakin hari semakin terasa bebanan tugas yang bertimbun. Huhu.. tp alhamdulillah, terima semua itu dengan hati yang terbuka dan berlapang dada.. mengajar murid tahun 1 yang 90% adalah berketurunan iban agak mencabar. Berbeza sungguh dengan mengajar anak orang melayu. Bauan wangi di dalam kelas setiap kali masuk ke kelas memang menusuk jantung ni.. huhu.. kehidupan kini semakin stabil apabila menerima gaji pertama.. hoorraayyy.. seronok rasanya mendapat duit hasil daripada titik peluh sendiri.. duit gaji harus digunakan dan diuruskan dengan sebaik mungkin demi ‘masa depan’. Ehem2.. =D duit gaji tu la jgk yg nak beli tiket flight balik semenanjung nanti.. rasanya memang banyak dihabiskan utk tiket flight la nnt.. =( sebab tu perlu diuruskan dengan bijaksana..

Cuti sekolah akan bermula tak lama lagi.. memang hati ni dah x sabar2 nak balik ke bumi terchenta.. tanah tumpah darahku KELANTAN.. bumi dimana tempat aku membesar dan mengenal erti hidup sebagai seorang hambaNYA.. kurang 7 hari dari sekarang, aku akan fly ke bumi kelantan.. yeaahh.. hehe.. =) dalam masa yang sama, perlu juga dipermudahkan segala urusan yang berkaitan nanti. Semuanya menunggu kepulangan aku sahaja untuk memuktamadkan keputusannya nanti. SEMOGA DIPERMUDAHKAN-NYA.. itulah ayat yg selalu digunakan.. hehe.. dan alhamdulillah.. Allah telah permudahkannya.. seperti yang dirancang sebelum ni, nampaknya sudah mendapat green light drpd semua pihak.. alhamdulillah.. harap2nya segala urusan nanti akan berjalan dengan lancar.. =)

Pertemuan di antara kedua belah pihak telah mempermudahkan lagi urusan dan senang jgk untuk aku plan dan beli tiket flight untuk pulang nanti.. dan sekarang ni, hanya menunggu masa sahaja.. menunggu aku pulang untuk menguruskan yang mana belum dapat diselesaikan lagi.. dan insyaAllah, semuanya akan diuruskan sebelum tibanya peristiwa itu.. (senyum)... =)

Rumah di kampung pun sedang dalam proses penambahbaikan.. insyaAllah akan ditambahkan lagi ruang tamu  utama dan ditambahkan lagi bilik tidur. insyaAllah dalam masa 2 bulan dari sekarang ni, siaplah.. so, sempatlah dengan event yg penting nanti.. (senyum lagi).. =) alhamdulillah, bebenan ma n abah sekarang pun dah makin berkurang skg ni.. insyaAllah, jasa kedua mereka tidak pernah dan tidak akan lupakan.. dan tidak mungkin dapat aku balas walaupun dengan nyawa aku sendiri.. hmm.. alhamdulillah.. terima kasih ALLAH..

SEMOGA DIPERMUDAHKAN-NYA.. dan insyaAllah.. Allah dah semakin permudahkan urusan kita.. =) apa yang berlaku sekarang, mmg mengikut flow yg aku plan dahulu.. hidup memerlukan perancangan, tetapi doa itu jangan dilupakan untuk merealisasikannya.. alhamdulillah.. =)
Mencari makna cinta selepas berkahwin.. insyaAllah.. semoga Allah permudahkannya...  itulah yang aku dambakan sekarang.. thank you Allah..

No comments:

SYABAB,
Lahirmu bagaikan tak berharga,
Kau anak desa, yatim tak berbapa,
Kesusahan hidup mendesakmu berdikari,
Dalam keliru kau mencari identiti diri,
Ketulusan jiran mengajarmu kehidupan,
Cabaran berterusan sebuah kematangan,

Wahai SYABAB,
Ketekunanmu mengoborkan cita-cita,
Semangatmu bak api marak menyala,
Kau pemuda harapan,
Sinar menantimu di hadapan,
Bebaskanlah pemuda,
Dari belenggu kejahilan,
Kau mampu berlari kencang,
Mencipta Gelombang,
Ayuh, SYABAB!


-Fatimah Syarha-syabab musafir kasih