Saturday, February 21, 2009

Mencari...

Entah mengapa
Hatiku ini terasa kosong
Kosong... Kosong... Kosong...
Aku masih mencari.. mencari.. dan terus mencari..
Namun begitu, jiwa ini sentiasa resah..

Entah mengapa

Diri ini di landa derita
Terasa jauh dari rahmat Allah
Jauh dari cinta Allah
Aku masih mencari
Dan terus mencari

Namun,
Tidak ku temui apa yang ingin ku cari
Hatiku kosong
Kehilangan....
Mencari ketenangan
Mencari kedamaian
Mencari keindahan
Mencari kebahagiaan

Di sebalik wajah ini,
Tersimpan seribu satu rahsia
Rahsia yang membuatkan diri hina
Hina.. hina.. hina..

Aku menangis
Aku merintih
Namun,
Aku masih terasa kekosongan
Aku mencari ketenangan
Ketenangan hati
Ke manakah hilangnya ketenangan ku?

Adakah ia pergi bersama seseorang yang ku kasihi?
Dan adakah ia akan kembali apabila bertemu semula dengannya?
di manakah jawapan untukku?
dimanakah?
dimanakah?

Oh Tuhan
Aku hamba yang lemah
Sungguh lemah
Aku khilaf
Aku khilaf
Aku khilaf

Oh Tuhan
Bantulah hambaMu ini
Bantulah aku dalam mencari ketenangan hakiki
Kedamaian abadi
Mencari cahaya kasihMu ya Rabbi..


Nukilan isi hati...
syabab Islam
4.20 petang, 21-2-2009

No comments:

SYABAB,
Lahirmu bagaikan tak berharga,
Kau anak desa, yatim tak berbapa,
Kesusahan hidup mendesakmu berdikari,
Dalam keliru kau mencari identiti diri,
Ketulusan jiran mengajarmu kehidupan,
Cabaran berterusan sebuah kematangan,

Wahai SYABAB,
Ketekunanmu mengoborkan cita-cita,
Semangatmu bak api marak menyala,
Kau pemuda harapan,
Sinar menantimu di hadapan,
Bebaskanlah pemuda,
Dari belenggu kejahilan,
Kau mampu berlari kencang,
Mencipta Gelombang,
Ayuh, SYABAB!


-Fatimah Syarha-syabab musafir kasih