Wednesday, July 22, 2009

Tentang Sesuatu...

Dalam aku tidak sedar, masa begitu cepat berlalu. Sudah hampir setahun peristiwa itu berlaku. Peristiwa di bulan oktober tahun lalu cukup memberikan kesan di hatiku ini sampai sekarang. Entah mengapa. Begitu susah untuk membuangnya. Begitu susah untuk melupakanya. Semakin dilupa semakin teringatkan kejadian itu. Satu sejarah yang telah tercatat di hati sanubariku ini. Namun, semua itu tidak pernah ku pinta untuk terjadi. Jika boleh diundurkan masa, ingin sahaja aku kembalikan saat itu. Namun, segala-galanya telah ditentukanNya. Segalanya telah berlaku. Biarlah masa yang menentukannya. Biarpun sudah lama berlalu, namun memang susah untuk ku membuangnya. Aku tidak tahu sampai bilakah perasaan ini akan menghantuiku. Aku memerlukan seseorang untuk berkongsi, untuk meluahkan segala yang terbuku di hati. Seseorang yang aku percaya. Seorang sahabat yang setia denganku. Aku memerlukannya. Namun, segalanya masih ku pendam. Ku pendam jauh ke dasar lubuk hatiku. Jika dulu, aku ada seorang sahabat yang begitu baik denganku. Tempat aku meluahkan segala suka dan duka. Yang sentiasa setia mendengar masalahku. namun aku faham situasinya. Dia memang sibuk dengan kehidupannya sebagai seorang bakal doctor. Jika dulu, dialah tempat aku meluahkan segala perasaanku. Segala suka dan duka ku, namun sekarang aku tidak ingin menyusahkannya. Namun ku tahu, dia masih lagi seorang sahabat sejati. Seorang sahabat yang sentiasa ada di saat suka dan duka. Seorang sahabat yang senantiasa menolongku di saat aku memerlukan pertolongan. Memang dia sudah mengetahui masalah ku yang terjadi itu. Namun di saat ini aku memerlukan sokongannya, kata-kata semangat darinya. Aku lemah…. Aku lemah ya Allah.. bantulah hambaMu yang hina ini.. kuatkanlah hatiku menempuhi dugaan yang mencabar ini ya Rahim…

2 comments:

Mr_17 said...

inginkan sahabat sejati...Taip "on sahabat" dan hantar ke "32100"...

caj sms 30/sms..tidak termasuk caj perkhidmatan operator komunikasi anda.

..sakuramanja... said...

tutup lah mata...buka lah hati...
pasti akan ke temu seorang sahabat yg sentiasa menanti...mendengar setiap permasalahan..setiap keluhan..setiap tangisan...INSYAALLAH...

SYABAB,
Lahirmu bagaikan tak berharga,
Kau anak desa, yatim tak berbapa,
Kesusahan hidup mendesakmu berdikari,
Dalam keliru kau mencari identiti diri,
Ketulusan jiran mengajarmu kehidupan,
Cabaran berterusan sebuah kematangan,

Wahai SYABAB,
Ketekunanmu mengoborkan cita-cita,
Semangatmu bak api marak menyala,
Kau pemuda harapan,
Sinar menantimu di hadapan,
Bebaskanlah pemuda,
Dari belenggu kejahilan,
Kau mampu berlari kencang,
Mencipta Gelombang,
Ayuh, SYABAB!


-Fatimah Syarha-syabab musafir kasih