Friday, November 6, 2009

Selamat Menduduki SPM


Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum w.b.t...
Syukur kehadrat ILAHI kerana dengan limpah kurnia dan inayahNYA dapat lagi aku meneruskan hidupku di atas muka bumi yang fana ini. Selawat serta salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w, kaum kerabat baginda, para sahabat, para syuhada', serta mujahid mujahidah yang senantiasa tegar berjuang dalam menegakkan kalimah haq di atas muka bumi ini.

Subhanallah... Alhamdulillah... Allahuakbar...

Alhamdulillah, beberapa hari dari sekarang, semua pelajar tingkatan 5 di seluruh negara akan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan selamat menduduki peperiksaan SPM. Tak lupa juga kepada adik-adik di Sekolah Menengah Kebangsaan Kubang Bemban yang pernah mengikuti program motivasi yang telah di kendalikan oleh aku bersama rakan sekelas dulu. Ucapan istimewa buat kamu semua di ruangan blog kelas. Sila klik di sini.

Dan tak lupa juga kepada adik-adik di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Melor. Semoga batch antum semua dapat mengharumkan lagi nama sekolah itu yang semakin mekar sekarang. Antum semua adalah permata semekam yang akan mengegarkan dunia pendidikan di persada tanah air ini.

p/s: tak lupa juga kepada semua guru pelatih di seluruh IPGM yang menduduki final. diharapkan semuanya dapat menjawabnya dengan baik. Bittaufiq wannajah fil imtihan.

No comments:

SYABAB,
Lahirmu bagaikan tak berharga,
Kau anak desa, yatim tak berbapa,
Kesusahan hidup mendesakmu berdikari,
Dalam keliru kau mencari identiti diri,
Ketulusan jiran mengajarmu kehidupan,
Cabaran berterusan sebuah kematangan,

Wahai SYABAB,
Ketekunanmu mengoborkan cita-cita,
Semangatmu bak api marak menyala,
Kau pemuda harapan,
Sinar menantimu di hadapan,
Bebaskanlah pemuda,
Dari belenggu kejahilan,
Kau mampu berlari kencang,
Mencipta Gelombang,
Ayuh, SYABAB!


-Fatimah Syarha-syabab musafir kasih