Thursday, January 20, 2011

Jari-jemari Ingin Menari Di Atas 'Keyboard'

Assalamualaikum w.b.t..

Subhanallah... Alhamdulillah... Allahuakbar...

Syukur yang amat sangat kerana masih lagi diberikan nyawa untuk terus menjalani hidup si atas muka bumi yang fana' ini. Alhamdulillah...

Untuk entry kali ini, aku sendiri pun tak tau apa yang hendak dicoretkan. Tetiba je rasa nk update blog ini setelah membaca beberapa blog sahabat, so terasa jejari ini ingin turut menari-nari di atas papan kekunci laptopku.. hehe...

Tetiba teringat tentang baitulmuslim yang diperkatakan dalam liqa' beberapa hari lepas oleh baba. Layakkah diri ini untuk memikul sebuah tanggungjawab nanti? Namun, diri ini juga teringin untuk menyempurnakan separuh daripada agamaku. Tapi...... biarlah takdir yang menentukan segalanya. Istikharah... sudah aku lakukan... dan mungkin aku sudah ternampak siapakah gerangannya, tapi biarkanlah dulu. Mungkin belum masanya lagi untuk aku memikirkan semua itu setelah apa yang terjadi dalam hidupku.

Dalam tak sedar, rupanya tahun 2011 ini akan genaplah usiaku 23 tahun. Sudah menganjak ke alam dewasa rupanya, subhanallah... Patutlah... Dan ramai juga saudara mara yang seangkatan denganku ketika bermain di waktu kecil dulu, sudah dan akan mendirikan baitulmuslim mereka. Rupanya kami dah makin dewasa sekarang... hehe...

Demam... ramai yang demam sekarang. Mungkin musimnya kot. Classmate, roomate, batchmate, ramai yang demam. Mungkin keadaan cuaca dan mungkin juga kerana Allah ingin mengampunkan dosa hambaNYA. Aku juga sebenarnya demam semasa cuti semester dahulu. Alhamdulillah buka semester baru ini aku kembali sihat. Alhamdulillah..

Praktikum... Insya'Allah 2 minggu dari sekarang akan bermulalah praktikum fasa 3 di Sekolah Kebangsaan Kampung Baharu. Berpraktikum selama 12 minggu di sekolah dan juga menjalankan kajian tindakan dalam menyempurnakan tesis untuk semester hadapan. Insya'Allah semoga semuanya berjalan dengan lancar nanti.

Jam tangan, baju kemeja, belt, tali leher, t-shirt... aku hargainya sangat-sangat. Terima kasih ya. Semua benda ini sentiasa dekat dengan ku dan aku sentiasa memakainya. Ini bermakna aku menghargainya. Terkadang ucapan terima kasih sukar untuk diungkapkan, tetapi ketahuilah aku amat menghargainya. Terima kasih...

Ok lah, nampaknya setakat ini sahajalah ingin aku coretkan. Apa yang terlintas, aku main taip je..hehe... Semoga ada kebaikannya untuk diri ini dan pembaca yang sudi singgah untuk baca blog ini. Semoga yang baik itu dijadikan teladan dan yang buruk itu dijadikan sempadan..
Wasalam.. :)

5 comments:

استاذة ليلا said...

slamat berpraktikum yah c0sin!

dgr citer sem 7 ta cuti raye cina nih..hee! (ibu jari tgn tok anda y salu balik!);p

syabab islam said...

selamat.. selamat.. hehe..

cehh.. mentang2lah dia dpt cuti smggu.. x adil tol tau.. nk cuti jgk.. ni yg jelez ni.. tp xpe, kita ni bkl bakal cikgu... kenalah sedia berkhidmat utk agama, bangsa dan negara tau.. huhu.. wekk.. :P

syabab islam said...
This comment has been removed by the author.
استاذة ليلا said...

eleee..yela 2...huhu~
tape2.saba naa..jgn jellesss~
slamat berkhidmat ;p

syabab islam said...

hehe.. selamat berkhidmat..
tp time awk prktikum nnt, mungkin time raya kot, try chek jadual praktikum awk utk taun 2013 nnt, haha.. mesti sgt2 best prktikum time nk dkt dgn raya tue.. hihihi

apa2 pun, x jeles pun, dh blik mgggu ni.. hehe.. ;P

SYABAB,
Lahirmu bagaikan tak berharga,
Kau anak desa, yatim tak berbapa,
Kesusahan hidup mendesakmu berdikari,
Dalam keliru kau mencari identiti diri,
Ketulusan jiran mengajarmu kehidupan,
Cabaran berterusan sebuah kematangan,

Wahai SYABAB,
Ketekunanmu mengoborkan cita-cita,
Semangatmu bak api marak menyala,
Kau pemuda harapan,
Sinar menantimu di hadapan,
Bebaskanlah pemuda,
Dari belenggu kejahilan,
Kau mampu berlari kencang,
Mencipta Gelombang,
Ayuh, SYABAB!


-Fatimah Syarha-syabab musafir kasih