Monday, November 24, 2008

seminggu...

Sudah lebih seminggu aku berada di rumah dalam menghabiskan masa cutiku ini. Selama seminggu ini jugalah aku melalui hidupku tanpa sahabat2 ku di sisi. Rindu kepada mereka hanya hati ini yang mengetahuinya. Tidak sabar rasanya menunggu tibanya 28 hb 11 ini kerana aku akan bersua muka kembali dengan insan2 yang bergelar sahabat. Dan selama seminggu lebih ini juga kami saling berbalas msg di waktu pagi ketika mana insan lain sedang lena di ulit mimpi. Banyak mesej yang aku terima daripada sahabatku sekitar jam 4.30 pagi selama lebih seminggu ini. Kerana pada masa inilah yang akan menjadi kekuatan kami dalam beribadah kepada Allah. Alhamdulillah, kami semua dapat istiqamah dalam mengabdikan diri kepada Pencipta kami. Syukur aku panjatkan kepadaMu ya Allah kerana memberikan aku sahabat yang saling memperingati MU… dan selama seminggu ini juga diriku berasa begitu tenang. Ini hikmahnya mengabdikan diri kepada Sang Pencipta semasa insan lain sedang lena berada di alam lain. Syukur aku panjatkan kepada Ilahi kerana memberikan aku nikmat ini. Semoga diriku terus istiqamah di jalanNya.

Sahabat… video antum semua semasa program tue sudah aku siapkan. 2 buah video berjaya aku siapkan untuk tatapan antum semua. Lagu teman sejati dan secerah pawana menjadi lagu tema bagi menggambarkan ikatan ukhwah kita ini. Aku harap, antum semua berpuas hati dengan hasil kerjaku itu. Kena tunggu 28hb 11 inilah kalau antum ingin melihat video tue.

Sekian sahaja nukilan hati ini buat sementara waktu… diharapkan kita dapat bersua nanti di Sutera Inn wahai sahabat… baba….

2 comments:

Abuuwais said...

Baba juga dah siapkan 3 video mengikut imiginasi baba..Detik kematian, teman sejati dan yg terpenting utk anak2 fasi edisi khas yg berjudul D-ufuk Ukhwah...nantikan 28 nov... salam dari baba di Bumi Jogjakarta..rindukan kalian dan anak2

syabab islam said...

syukran baba...

SYABAB,
Lahirmu bagaikan tak berharga,
Kau anak desa, yatim tak berbapa,
Kesusahan hidup mendesakmu berdikari,
Dalam keliru kau mencari identiti diri,
Ketulusan jiran mengajarmu kehidupan,
Cabaran berterusan sebuah kematangan,

Wahai SYABAB,
Ketekunanmu mengoborkan cita-cita,
Semangatmu bak api marak menyala,
Kau pemuda harapan,
Sinar menantimu di hadapan,
Bebaskanlah pemuda,
Dari belenggu kejahilan,
Kau mampu berlari kencang,
Mencipta Gelombang,
Ayuh, SYABAB!


-Fatimah Syarha-syabab musafir kasih